لوازم مورد نیاز:

1.سیم روکش دار
2.خمیر ایتالیایی
3.قیچی
4.قلم شماره ی 11
5.رنگ سفید و رنگ دلخواه

طرز کار:

-برای درست کردن گل پامچال مقداری از خمیر را رنگ سفید زده و دو تکه خمیر به اندازه ی دلخواه بردارید. هر تکه را به صورت اشک در آورده و سپس آن را با قیچی به 3 قسمت مساوی تقسیم کنید و در سر هر قسمت
با قیچی یک چرت کوچک بزنید.
-باقلم شماره ی 11 هر قسمت را روی انگشت دست خود باز کنید.
-پس از باز کردن هر دو اشک، از اشک دوم یک گلبرگ را جدا نموده و در میان گلبرگ یک و دو ی اشک اول قرار دهید و سپس اشک اول را روی سیم روکش شده قرار دهید و پس از آن اشک دوم را که دارای 2 گلبرگ می باشد در زیر اشک اول و میان گلبرگ های بالایی قرار دهید.
-با سر پهن قلم شماره ی 11 سوراخی در قسمت وسط ایجاد کنید و با قسمت باریک در وسط هر گلبرگ یک خط کوچک بیندازید و بگذارید تا خشک شود.
-برای رنگ کردن گل پامچال پس از خشک شدن آن رنگ دلخواه را به وسیله ی قلم از سر گلبرگ به طرف وسط تا دو سوم آن را رنگ بزنید به طوری که یک نوار سفید مابین مرکز و قسمت رنگ شده قرار دهید و برای وسط آن با قلم صفر یا دو صفر رنگ زرد مایل به نارنجی زده و در سوراخ وسط و خط های ایجاد شده بمالید.
-برای درست کردن برگ گل پامچال با رنگ سبز و نارنجی و مقدار کمی قهوه ای یک تکه خمیر را رنگ کنید. می توان از برگ طبیعی آن استفاده کرده و یا مطابق عکس، خمیر را پهن کرده و مانند مدل برش بزنید.
-برگ را روی قالب انداخته تا رگبرگ ها را به خود بگیرد و سپس با قلم شماره ی 11 دور تا دور آن را چین دهید.
منبع: بانو،شماره- 27